• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Bierzemy przykład z tych, kogo sami obserwujemy

Tematem dzisiejszego artykułu będzie pomoc społeczna. Tyczyć się będzie nie osób prywatnych, a dużych firm. W świadomości większości ludzi panuje obraz bogatego człowieka jako wzorca, choć często nazywamy milionerów złodziejami. Przeczytacie też kilka paradoksów i zapewne dojdziecie do wniosku, że ci którzy naprawdę pomagają, robią to po cichu, incognito ...

Każdy pomaga jak może

Społeczeństwo oczekuje od milionerów największych danin dla organizacji pozarządowych, ponieważ "ich stać". Ciężko jest przekonać środowisko, że osoby bogate często nie muszą korzystać ze swoich pieniędzy, aby zapewnić komuś pomoc. Trudno też przetłumaczyć ludziom fakt, że Kulczyk Holding w istocie posiada 15 miliardów złotych majątku, lecz w większości są to akcje, a nie rzeczywista gotówka. I na końcu - osoby bogate naprawdę pomagają, choć się z tym nie obnoszą. Dlaczego? Bo nie mają na to ani czasu, ani ochoty. Pomoc powinna być bezinteresowna.

Dotpay przykładem

Krakowska spółka jest przykładem firmy, która wcale nie musiała angażować swoich środków finansowych, aby pomóc organizacjom pozarządowym. Operator szybkich przelewów online stworzył usługę SMS Premium Rate, którą fundacje charytatywne i organizacje pozarządowe wykorzystały do zbierania środków na bieżące wydatki związane z utrzymaniem firmy. To znacznie poprawiło ich funkcjonowanie, ponieważ mogli stworzyć osobne konto, przeznaczone tylko na zbieranie środków do utrzymania organizacji.

To jeszcze nie wszystko, bo Dotpay "nieświadomie" usprawnił funkcjonowanie organizacji pozarządowych samym swoim istnieniem. Jako, że oferuje on ponad 140 kanałów płatności i realizację błyskawicznych przelewów nawet w weekendy - największe fundacje mogą funkcjonować w czasie weekendu i księgować darowizny w czasie rzeczywistym. Ponadto mogą generować raporty, które przekazane do kadr będą gotowym dokumentem księgowym.

Społeczna odpowiedzialność za sukces

Dotpay pokazał, że można pomagać nie wykładając własnych pieniędzy. Podobnie postąpiło kilku innych operatorów, co udowadnia, że zbiorowa odpowiedzialność za sukces jest widoczna w naszym kraju. Gdyby każda bogata firma postępowała podobnie jak największy operator płatności online - społeczeństwo miałoby przed oczami inny, prawdziwy obraz społeczności, która przecież powinna świecić przykładem.

A co Wy sądzicie o społecznej odpowiedzialności? Podoba się Wam inicjatywa Dotpay? A może znacie przykłady innych form pomocy? Piszcie pod tematem!

Zobacz również