• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Co powinieneś wiedzieć o płatnościach online - rozmowa z e-konsumentem

Od kilku lat Polacy mogą kupować w sieci i płacić za zakupy błyskawicznymi przelewami. Operatorzy szybkich płatności z miesiąca na miesiąc poszerzają zakres swoich usług. Dzisiaj możemy kupować ratalnie, płacić odroczeniowo lub wypełniać ankiety online, aby otrzymać darmowe kupony rabatowe. Czy istnieje jeszcze jakikolwiek temat w dziale płatności o których powinieneś wiedzieć więcej? Przygotowaliśmy krótki wywiad z e-konsumentem, który jest także naszym czytelnikiem. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to być może ten wywiad Ci pomoże w zmianie strategii funkcjonowania Twojej platformy.

Jakimi kryteriami konsument ocenia sklep internetowy?

"Gdy wchodzę do nowego sklepu, bacznie obserwuję te sekcje, gdzie zazwyczaj znajdują się informacje o formach płatności. Osobiście posiadam konta rachunkowe w trzech bankach i cieszę się, gdy ich loga znajdują się tuż obok siebie. Niestety często zdarza się sklepy, które pomimo niższych cen produktów nie oferują mi kilku możliwości płatności. Zazwyczaj opuszczam taki sklepi szukam innego, gdzie będę mógł zapłacić w miarę szybko"

Uniwersalna forma płatności zdecydowanie najlepsza

"Najbardziej cenię te e-sklepy, które współpracują z Dotpay lub PayU. Jak widzę w sklepie logo Dotpay to wiem, że mogę w ciągu pięciu minut kupić towar i tak samo szybko za niego zapłacić. Najczęściej kupuję aplikacje mobilne i cieszę się, gdy w sobotnie popołudnie mogę pobrać nowe oprogramowanie i korzystać z niego po piętnastu minutach od zakupu".

"Uważam, że tacy operatorzy jak Dotpay w zasadzie odpowiadają za obroty sklepów. W ostatnim czasie zauważyłem możliwość płatności odrocznych w moim ulubionym sklepie. Pierwsze co zrobiłem, to skorzystałem z tej opcji, bo pomimo, że miałem pieniądze na koncie, byłem ciekaw reakcji sklepu. Za towar zapłacił operator, a ja otrzymałem aplikację w kilka chwil. Na drugi dzień wyrównałem się z operatorem i całą transakcję oceniam bardzo pozytywnie".

Przerywając Waszą lekturę wywiadu chcemy tylko dodać, że rozmawialiśmy z czytelnikiem, który kilkalat temu prowadził sklep internetowy. Wiedząc o tym zapytaliśmy i kilka szczegółów, a otrzymane odpowiedzi umieszczamy poniżej.

Jak ważny jest kontakt z klientem?

"Doceniam te sklepy, które stawiają na grzeczne i merytoryczne wiadomości mailowe. Rzadko zadaję pytania sklepom o konkretne produkty, bo przecież initeresuję się nimi i sporo czytam. Jeśli mam jakieś pytania, staram się je zadawać w jak najkrótszej formie zwłaszcza wtedy, kiedy dotyczą one tańszego asortymentu. Często dostaję odpowiedzi w stylu: "Cześć Michał [..]" i bardzo podoba mi się takie podejście sklepów do klientów. Mogę dodać, że to poniekąd buduje zaufanie, bo nienawidzę urzędowego tonu wiadomości, a z racji wykonywanego zawodu otrzymuję ich dziennie po 50.

Co Polskie sklepy powinny wiedzieć o płatnościach online?

"Dla mnie jako konsumenta płatności online są definicją dobrego sklepu internetowego. Nie wyobrażam sobie, aby w dzisiejszych czasach klient nie mógł zapłacić za towar w czasie weekendu. Na zachodzie od kilku lat przelewy księgowane są nawet w dni wolne. Jeśli mam zamiar coś kupić w sieci to wybieram tylko te sklepy, które oferują najwięcej kanałów płatności. Inne mnie nie interesują, bo tracę na nich swój czas. Lubię kupować szybko i płacić szybko".

Jak zatem widzicie - płatności online mają ogromne znaczenie w kwestii atrakcyjności sklepu. Zachęcamy do sugerowania się podpowiedziami naszego konsumenta, a Wasze sklepy zaczną notować coraz większe obroty. 

Zobacz również