• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Czego klienci oczekują od płatności mobilnych?

​Kupujący online częściej korzystają z inteligentnych urządzeń, przynajmniej w celu porównywania cen lub wyszukiwania informacji o produktach. Dlaczego coraz bardziej lubimy kupować za pomocą urządzeń mobilnych? Głównym powodem jest to, że mamy na rynku więcej witryn przyjaznych urządzeniom mobilnym i więcej aplikacji umożliwiających i ułatwiających m-zakupy. Ponadto smartfony mają większe ekrany i zwykle używamy ich każdego dnia, o każdej porze. Podczas dojazdów do pracy, czekania w kolejce lub nawet podczas oglądania telewizji.

Stały się po prostu nieodłączną częścią naszego życia. Mimo to, wielu sprzedawców nie jest gotowych, by zapewnić użytkownikom mobilnym wysokiej jakości, dobrze zaprojektowane strony internetowe lub aplikacje. Proces płatności mobilnych musi być tak prosty, jak to tylko możliwe. Bez przekierowań, mylących linków, przycisków itp. Sprzedawcy internetowi powinni wymagać jedynie podstawowych informacje, a ich klienci muszą być w stanie zapłacić za towar dosłownie w ciągu kilku sekund. To ogromne zmiany, zarówno dla małych, jak i dużych firm, ale chcąc iść z duchem czasu, trzeba je zaakceptować i umieć wykorzystać.

Jakie powinno być idealne rozwiązanie dla płatności mobilnych?
Liczy się przede wszystkim łatwość i wygoda płatności, zawsze i wszędzie. Klienci mobilni powinni mieć możliwość płatności jednym kliknięciem,  bez konieczności wprowadzania wszystkich danych karty za każdym razem, gdy chcą kupić coś ulubionym sklepie. Wprowadzanie danych warto zredukować do minimum. W przypadku m-zakupów mniej kliknięć, oznacza większą sprzedaż. Przyjazny dla użytkownika projekt aplikacji z większymi polami do wprowadzania danych, bez żadnych błędów i niepotrzebnych elementów z pewnością przyciągnie większą liczbę m-konsumentów.

Innowacje w płatnościach mobilnych
Obserwujemy rosnącą liczbę innowacji w płatnościach mobilnych. Na przykład, MasterCard uruchomił program, który zastępuje hasła autoportretami. Jest to biometryczna aplikacja uwierzytelniająca, która prosi klienta o zeskanowanie jego twarzy, aby potwierdzić realizację płatności. Firma ogłosiła również testowanie innych metod uwierzytelniania, takich jak identyfikacja głosu, a nawet rozpoznawanie rytmu serca! Głównym celem jest uczynienie procesu płatności mobilnych prostszym, szybszym, intuicyjnym.  

Zobacz również