• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Czy wybór operatora płątności ma wpływ na zarobki sklepu internetowego?

Mogłoby się wydawać, że wybór operatora płatności nie ma wielkiego znaczenia dla sklepu internetowego. Przecież to tylko informacja dla klienta w jakim banku sklep posiada rachunek i na jaki numer konta należy przelać pieniądze. Takie myślenie jest jednak zbyt proste, bo rynek finansów w e-commerce skupia się głównie na komforcie. W skrócie oznacza to tyle, że to czas realizacji przelewu ma największe znaczenie dla konsumenta Internetowego. Dzisiaj poruszymy temat pieniędzy i podpowiemy Wam co zrobić, aby Wasz sklep zarabiał więcej. Zapraszamy do lektury!

Czy wiesz, czego oczekują od Ciebie konsumenci?

Zakupy w Internecie powinny się odbywać w jak najprostszy sposób. To się tyczy nie tylko interfejsu sklepu, ale też sposobów płatności. Rynek e-commerce od wielu lat zmierzał do momentu, w którym konsumenci będą mogli zapłacić za swoje zakupy tak, jak w sklepie stacjonarnym - szybko. Do niedawna jedyną blokadą był czas oczekiwania na przelew. W czasie weekendów banki z reguły nie księgowały wpłat. Rynek się jednak zmienił, ponieważ pojawili się na nim operatorzy szybkich przelewów online, którzy gwarantują błyskawiczne zaksięgowanie należności, nawet w weekendy.

Konsumenci internetowi oczekują szybkiej transakcji, a to mogą im zapewnić tylko sklepy, które współpracują z operatorami błyskawicznych przelewów online. Nie musimy podawać statystyk aby udowodnić, że sklepy mające ponad 140 kanałów płatniczych (tyle oferuje Dotpay - największa liczba kanałów w Polsce) i księgujące wpłaty na weekendach zarabiają więcej, niż platformy oferujące jedynie tradycyjne metody płatności.

Czy współpraca z operatorami szybkich przelewów Ci się opłaci?

Zdecydowanie tak, bo zaoferujecie swoim klientom pełną swobodę płatności. Zauważycie to, jeśli sprzedajecie usługi. Każda osoba, która poszukuje na przykład aplikacji mobilnej będzie mogła ją u Was zakupić o piątej rano w niedzielę. O piątej jedenaście konsument wyśle Wam pieniądze, o piątek dwadzieścia zostaną one zaksięgowane i już po kilku minutach Wasz klient będzie mógł korzystać z aplikacji mobilnej. Ponad 10 milionów Polaków spędza wolne dni na czynnościach okołozakupowych, dlatego współpraca z operatorami szybkich płatności to już nie wymóg, a standard.

Wybór operatora szybkich przelewów ma ogromne znaczenie zwłaszcza dla tych sklepów, które sprzedają mobilnie. Jeżeli chcecie zmaksymalizować zyski, to powinniście wybrać tylko tego usługodawcę, który zagwarantuje Wam ponad 140 kanałów płatności. 

Zobacz również