• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Jak prowadzić sklep aby wzbudzić zaufanie wśród klientów?

Jedną z największych bolączek właścicieli sklepów internetowych są działania marketingowe, których zadaniem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Niektóre metody reklamy nie działają, a inne są zbyt drogie i wymagają potężnych inwestycji, na które nie stać początkujących handlarzy. Istnieje kilka sposobów zachowań, które pomagają zbudować zaufanie na linii klient - sklep. Jeśli chcecie poznać kilka z nich, to zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Reguła kilku sekund

Zanim zaczniesz konkretne działania, powinieneś przeprowadzić audyt swojego sklepu internetowego. Korzystając z narzędzi typu Google Webmasters Tools sprawdzisz, jak długo konsumenci przebywają na Twojej stronie internetowej. Jeśli na odpowiednio opisanej podstronie z wieloma produktami przebywają oni krócej niż kilka sekund, to prawdopodobnie Twoja platforma ma zbyt wiele informacji, przez które trzeba się przekopać, aby czegokolwiek się dowiedzieć. Internauci nie czytają stron - oni je skanują, dlatego zadbaj o to, aby czytało się je przyjemnie, szybko i komfortowo.

Postaw na kontakt

Musisz wiedzieć, że Twoi potencjalni klienci będą do Ciebie pisać maile, aby dowidzieć się czegoś na temat Twoich produktów. Na każdego maila powinieneś odpowiadać w miarę krótko, ale maksymalnie rzeczowo. Postaw na bezpośredni kontakt z klientem i zwracaj się do niego po imieniu. W sieci nikt nikogo nie zna, dlatego nie musisz pisać per "Pan/Pani", a przykładowo: "Witaj Joanno [..]". Jeśli na każdą wiadomość będziesz odpisywał grzecznie i merytorycznie, to nawet pomimo wyższych niż u konkurencji cen - zdobędziesz klienta, zbudujesz u niego zaufanie i zaczniesz na nim zarabiać.

Zadbaj o udział w programach

Bycie na liście programu "Rzetelna Firma" lub "Wiarygodny Sklep" może wzbudzić zaufanie, ponieważ to poważne programy i należą do nich tylko poważne firmy. Koszt utrzymania certyfikatu to wydatek około stu złotych miesięcznie, ale pomaga we wzbudzaniu zaufania. Zwłaszcza ci, którzy po raz pierwszy odwiedzili Twój sklep będą szukać informacji o udziale w Rzetelnej Firmie, aby mieć pewność bezpiecznych transakcji i otrzymania towaru.

Załóż konto na portalu społecznościowym

Prowadzenie profilu firmy na Facebooku to jedna z najlepszych metod reklamy. Będziesz aktywny w środowisku i wielu potencjalnych klientów dowie się o Twoim istnieniu. Z Facebooka korzysta ponad miliard ludzi z całego świata, więc szansa na zwiększenie obrotów dzięki tej platformie jest ogromna. Podpatrz, jak Twoja konkurencja prowadzili konta i staraj się robić coś innego, niż oni. Oferuj rabaty, kupony, zniżki oraz bonusy. Oferuj produkty typu 3 w cenie 2 i organizuj konkursy. Wiele sklepów zarabia dużo tylko dlatego, bo prowadzą profile na portalach społecznościowych.

Jeżeli zastosujecie się do naszych rad, to z pewnością wzbudzicie zaufanie konsumentów do Waszego sklepu. Jak sami widzicie, nie potrzebujecie wielkich nakładów finansowych, bo w sieci liczy się spryt oraz inteligencja. Jeśli do tych dwóch cech dodamy wzorowy i utrzymany na poziomie koleżeńskim kontakt z klientem - możecie liczyć na sukces nie tylko w Polskiej branży e-commerce.

Zobacz również