• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Jaki kierunek inwestycji powinny obrać polskie e-sklepy?

Żyjemy w czasach, kiedy możemy z poziomu smartfona zrobić zakupy w Internecie. Nie zawsze możemy jednak za nie zapłacić naszym telefonem, ponieważ nie wszystkie sklepy wdrożyły mobilne bramki płatności. Rok 2016 upływa pod znakiem wielkich zmian w branży e-commerce i jedną z nich jest implementowanie systemów płatności na urządzenia mobilne.

Era Mobilna powoli się rozkręca

Kiedyś panował "boom" na serwisy aukcyjne, a później przyszła pora na sklepy internetowe. Obecnie panuje "boom" na sklepy, które wyświetlają się na poziomie urządzeń mobilnych. Z danych przygotowanych przez magazyn mShopper (wydanie z sierpnia 2015 roku) wynika, że ponad 30% ruchu generowanego w sieci pochodzi ze smartfonów i tabletów. Oznacza to mniej więcej tyle, że mając chwilę wolnego czasu przeglądamy sieć przy pomocy smartfonów - zazwyczaj pijąc kawę.

Z roku na rok będzie przybywać Internautów mobilnych, którzy będą woleli przeglądać sieć przy pomocy niewielkiego tabletu kosztem dużego komputera stacjonarnego. To nie mrzonki, a czysty fakt.

Responsywne bramki płatności - kierunek inwestycyjny sklepów internetowych

Sklepy, które dotychczas sprzedawały tylko online zaczynają kierować swoją ofertę do użytkowników mobilnych. Przystosowanie wielkości strony do niewielkich urządzeń mobilnych (RWD - Responsive Web Design) stało się faktem, a projektowanie bramek płatności trwa. Obecnie większość sklepów, które oferują sprzedaż mobilną wprowadza również responsywne bramki, które nie wymagają zakładania konta aby zlecić przelew. Wystarczy tylko posiadać rachunek u operatora szybkich przelewów online, aby móc sfinalizować zakupy.

Czy inwestycja w sprzedaż mobilną jest dużym wydatkiem?

Na chwilę obecną jeszcze tak, ale w przyszłości spodziewamy się darmowych aplikacji i modułów, które zapewnią responsywne bramki płatności. Na chwilę obecną warto ten wydatek traktować w kategorii chwilowej inwestycji, ponieważ z roku na rok ubywać będzie e-konsumentów na rzecz m-kupujących.

Nie tylko Polska, ale cała światowa branża e-commerce zmierza ku maksymalnej mobilności i możliwości płacenia smartfonem za zakupy. Już wiele sklepów oferuje taką możliwość, a do końca roku przynajmniej 50% wiodących e-sklepów powinno posiadać w pełni responsywną mobilną bramkę płatności.

Zobacz również