• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Robienie szumu w okół siebie - PR czy rzeczywista pomoc? O pomocy społecznej słów kilka

Społeczeństwo ma to do siebie, że lubi oceniać postępowanie innych, choć nie ma żadnych podstaw, aby w ogóle się wypowiadać. Tegoroczna zbiórka pieniędzy na WOŚP była rekordowa (ponad 50 milionów złotych) i choć 20% całej sumy to darowizny od największych przedsiębiorców - nikt o tym ani nie mówi, ani nie pisze. Dzisiaj opowiemy Wam o społecznej odpowiedzialności i udowodnimy, że wbrew pozorom to największe firmy są filarem fundacji i organizacji pozarządowych.

Nie PR i nie szum!

Mogłoby się wydawać, że motywacją dla najbogatszych firm aby pomagać innym jest chęć "sprzedania" altruizmu. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością, bo chociażby Bill Gates przeznaczył do tej pory ponad 30 miliardów (!) dolarów na pomoc, a bardzo rzadko o tym mówi. W zasadzie gdyby nikt z rodziny o tym nie powiedział, świat by nie usłyszał, że fundacja Mediny i Billa Gatesa przeznaczyła na pomoc środki mogące stworzyć drugą potęgę na miarę Microsoftu

Polski akcent

Nie ma na świecie drugiej osoby, która wydała do tej pory 30 miliardów dolarów na pomoc. Są za to firmy, które nie musiały inwestować w zasadzie żadnych środków, a umożliwiły fundacjom i organizacjom pozarządowym wielomilionowe darowizny. Mowa o Polskiej marce Dotpay, która dzięki swoim usługom błyskawicznych przelewów online oraz SMS Premium Rate usprawniła i zapewniła maksymalizację zysków fundacjom, stowarzyszeniom oraz organizacjom pozarządowym.

Jak Dotpay pomógł innym?

Firma, która 15 lat temu powstała w Krakowie oferuje błyskawiczne transakcje online posiadając ponad 140 kanałów płatności (właściwie wszystkie banki występujące w Polsce). Jej sukces związany jest ze sklepami internetowymi, które w licznie 30 000 współpracuje z Dotpay. Dzięki polskiemu operatorowi każdy sklep może sprzedawać nawet w weekendy odnotowując wpłaty na koncie w czasie rzeczywistym. W skrócie wygląda to tak, że klient kupujący na stronie współpracującej z Dotpay może nawet w sobotę o północy zakupić towar lub usługę i przelać pieniądze, które na koncie odbiorcy pojawią się jeszcze tego samego dnia.

Jak to pomogło organizacjom pozarządowym? Mogą od teraz księgować pieniądze nawet w weekendy i pomagać jeszcze efektywniej. Ponadto mogą prosić o dotacje na utrzymanie fundacji, a pieniądze będą spływać na specjalne subkonto dzięki usłudze SMS Premium Rate. Z obserwacji tego środowiska wynika, że odkąt Dotpay poszerzył listę kanałów płatności do 140, fundacje charytatywne zaczęły notować większe darowizny, co przełożyło się i nadal przekłada na lepszą, efektywniejszą pomoc.

Liczy się pomoc, a nie jej wydźwięk

Jak zapewne wiecie - Dotpay ani słowa nie wspomniał o tym, że "przypadkiem" wsparł organizacje pozarządowe i fundacje charytatywne. Krakowska firma nie musiała tego robić, ponieważ rozumie realia dzisiejszego świata. Warto mieć nadzieję, że konkurencja jak również inne firmy wezmą przykład z takiego zachowania, bo odpowiedzialność społeczna powinna dotyczyć tych najbogatszych. 

Zobacz również