• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Trendy płatnicze - czy płatności mobilne będą zmieniać świat?

​Ekspansja handlu mobilnego przyniosła ogromne zmiany. Ludzie wszędzie noszą swoje smartfony, więc dlaczego nie mieliby ich używać do płacenia za produkty czy usługi. Mimo to, wiele firm obawia się nowych technologii i zadaje sobie pytanie, czy są gotowe na wprowadzenie płatności mobilnych. Jeśli nie teraz to kiedy? Nie ma wątpliwości, że m-commerce powoduje znaczące zmiany w zachowaniach zakupowych, a każdemu właścicielowi sklepu internetowego powinno zależeć na tym, aby zapewnić klientom oczekiwany komfort zakupów. W ostatnich latach możemy obserwować znaczący rozwój rozwiązań dotyczących mobilnych płatności. Wprowadzają je najwięksi giganci e-commerce i nowoczesnych technologii np. Apple, Samsung, Google i Amazon. 

Jak kupujemy na urządzeniach mobilnych?
Dzisiaj robimy zakupy na wielu urządzeniach. Na przykład najpierw szukamy produktu i porównujemy ceny na urządzeniu mobilnym, a następnie kupujemy korzystając z komputera stacjonarnego. Jednak coraz więcej z nas pragnie finalizować zakupy za pośrednictwem inteligentnych urządzeń. Popularność mobilnych aplikacji płatniczych i bankowości mobilnej wciąż rośnie. Coraz częściej używamy inteligentnych urządzeń i kart, niż nosimy przy sobie fizyczne pieniądze.

Spełniając oczekiwania klientów
Funkcjonalność rozwiązań ma ogromne znaczenie również w branży mobilnej i płatnościach mobilnych. Branża płatnicza nieustannie się rozwija, a największym wyzwaniem jest sprostanie wciąż rosnącym wymaganiom i oczekiwaniom użytkowników. Kupujący korzystają ze swoich tabletów i smartfonów, by porównywać ceny, czytać recenzje i wreszcie kupować produkty. Większe ekrany smartfonów sprawiają, że wybierają urządzenia mobilne do przeglądania internetu. Jest to wygodniejsze dla osób, które stale się przemieszczają. Konsumenci na całym świecie rozumieją zalety płatności mobilnych, ale wciąż pozostaje wiele do zrobienia. 

Prawdziwym wyzwaniem dla mobilnych dostawców usług płatniczych jest wygoda użytkownika. Gdy klient jest zadowolony z przeprowadzonej transakcji zakupowej, zwiększa się współczynnik konwersji. Głównym celem jest optymalizacja bramek mobilnych tak, aby płatności były maksymalnie uproszczone. Chodzi również o zmniejszenie liczby porzucanych koszyków, co w przypadku wirtualnych zakupów zdarza się bardzo często. Przedsiębiorstwa działające online, które akceptują płatności internetowe, muszą zrozumieć, że zapewnienie płynnych, szybkich i bezpiecznych płatności mobilnych jest koniecznością. To już nie kwestia przyszłości, ale teraźniejszości.

Zobacz również