• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Twój e-sklep dobrze zarabia? Uważaj na rutynę!

Każdy początkujący sprzedawca marzy o rozwinięciu swojego sklepu do takich rozmiarów, aby przynosił on większe, niż początkowo oczekiwał dochody. Założenia właścicieli nie rzadko się sprawdzają i często prowadzą do rutyny, która w branży e-commerce nie powinna mieć miejsca. Istnieje powiedzenie: "kto się nie rozwija, stoi w miejscu, a potem zaczyna cofać", które doskonale oddaje temat dzisiejszego artykułu. Zapraszamy do lektury i merytorycznej dyskusji pod tematem!

Gdy modlisz się o słońce, przygotuj się na suszę

Parafrazując słowa Wojciecha Sumlińskiego (gdy prosisz o deszcz, przygotuj się na błoto) możemy oddać całą istotę naszego artykułu. Słońce raczej dobrze się nam kojarzy, bo daje uczucie ciepła i przyjemnej aury. Warto pamiętać, że w biznesie jest tak samo, jak w życiu - jeśli zbyt długo rozpływamy się nad słońcem, nie zauważamy suszy, która zaczyna nam doskwierać. Warto porównać słońce do finansów. Jeśli zarabiamy lepiej niż przypuszczaliśmy, to mamy chwilowe uczucie błogości i nie zastanawiamy się nad przyszłością. To błąd, bo popadamy w rutynę i może czekać nas susza.

Musisz pozostać aktywny

Prowadzenie sklepu internetowego powinno być ciągłym rozwojem. Zatrzymanie się chociażby na chwilę powoduje cofanie, zwłaszcza w kwestii finansów. W ostatnich latach widzimy ogromne zmiany na rynku operatorów szybkich przelewów online, którzy w ciągu jednego roku nie tylko zwiększyli liczbę kanałów płatności (Dotpay ma ich ponad 140!), ale wprowadzili sprzedaż transgraniczną. Jako, że to głównie od nich zależy rozwój branży e-commerce w Polsce, należy być na bieżąco z tematem płatności. Jeśli pozostaniesz aktywny i będziesz interesował się zmianami na rynku płatności, szybko dostosujesz swój sklep do aktualnych zmian i będziesz o krok przed konkurencją, a nie dra kroki za nią.

Dobre zarobki to dopiero początek

Jeśli dochodzisz do etapu w którym dobrze zarabiasz - to dopiero początek Twojej przygody ze sklepem. Dopiero od tego momentu powinieneś postawić na maksymalny rozwój, bo będziesz miał fundusze na inwestycje. Pamiętaj, że setki świetnie rokujących sklepów musiało zakończyć swoją działalność, bo przespali moment największego rozwoju pomimo dobrych, godnych zarobków.

Prowadzenie sklepu powinno się traktować nie tylko jako pracę, sposób na pieniądze, lecz również jako pasję i możliwość nauki. Największe na świecie marki są dlatego duże, ponieważ ich właściciele w momencie największych zysków dopiero dopiero drugi bieg, a nie luz.

Wszystkie pytania i komentarze mile widziane, zatem zachęcamy do aktywności i merytorycznej wymiany zdań!

Zobacz również