• E-commerce i płatności to nasza specjalność!
img

Zakupy mobilne - co warto o nich wiedzieć?

Polacy pokochali zakupy mobilne i widać to po statystykach, które przygotował portal ZipNews.pl. Wiemy, że ponad 30% ruchu w sieci generują urządzenia mobilne (w ogromnej większości są to smartfony, a zaraz po nich tablety), a większość czasu wolnego spędzamy na czynnościach okołozakupowych. Z dnia na dzień przybywa mobilnych sklepów, a płacenie za zakupy smartfonem stało się rzeczywistością.

Kupują wszyscy

Zarówno młodzież, jak też osoby starsze - do korzystania z urządzeń mobilnych przyznaje się ponad 90% społeczeństwa, a na jednego konsumenta przypada 1.6 urządzenia. Zdecydowanie najwięcej wydają osoby w przedziale wiekowym 26-35 lat - jest to ponad 150 złotych za ostatni zakup. Całkiem nieźle prezentują się też seniorzy - osoby w wieku powyżej 55 lat na ostatni, mobilny zakup wydali około 50-100 złotych.

Dotpay najpopularniejszym usługodawcą

Bardzo dużo, bo ponad 30 000 sklepów internetowych współpracuje z Dotpay. Marka oferuje błyskawiczne realizowanie przelewów niezależnie od waluty. Sklepy, które współpracują z tą firmą mogą oferować płatności mobilne, ponieważ Dotpay posiada responsywne bramki płatności. W skrócie oznacza to tyle, że jeśli na urządzeniu mobilnym przeglądamy sklep współpracujący z Dotpay, to przy pomocy tego samego urządzenia możemy rozpocząć zakupy, zapełnić koszyk i sfinalizować przelew.

Czeka nas era mobilności

Patrząc na platformy mobilne możemy przypuszczać, że czeka nas era m-sklepów. Widać to po agencjach marketingowych, które zaczynają oferować mobilne pozycjonowanie i m-marketing. W ciągu najbliższych kilku lat branża e-commerce się przetasuje i przetrwają tylko te sklepy, które oferują zakupy i płatności mobilne.

Zobacz również